آریا بهداد فیدار ، پرواز به سوی آینده...

سوالات متداول

۰ سال
سابقه ارزشمند
بیش از ۱ سال
عضویت در انجمن دام و طیور
۰ +
عرضه محصولات جهانی
۰ +
مشتری فعال در ایران

مزایای کنسانتره بیومیکس فید

کنسانتره 2.5 درصد جوجه گوشتی

مواد با کیفیت Biomixfeed مزایای ثابت شده ای را برای جوجه ها، پولت ها،مرغ های مادر، جوجه های گوشتی، بوقلمون ها، اردک ها و غازها فراهم می کند

کنسانتره طیور

رادین فیدار فردا ، پرواز به سوی آینده

سوالات متداول صنعت مرغداری



سوالات متداول صنعت مرغداری

همه مکمل ها خوب هستند بستگی دارد که چطور قضیه رابررسی کنیم وقتی که صحبت از خوبی مکمل می شود ۲ عامل مورد توجه است :۱- قیمت مکمل ۲_میزان ویتامین و املاح موجود در آن در بخشهای ویتامینی و معدنی .

قیمت مکمل همگی بستگی کامل به میزان مواد بکار رفته در آن دارد پس در عمل تنها عامل تعیین کننده مقدار مواد موجود در آن است و بر این اساس ۲ راهکار داریم ۱_از مکمل های با مقدار ویتامین کمتر استفاده کنیم و کسری ویتامین و املاح را با استفاده از ویتامین های تکی و یا مکمل های معدنی جداگانه جبران کنیم و یا مکمل های گران قیمت تر با مقدار مواد بیشتر بخریم و دیگر از اقلام کمکی استفاده نکنیم.

علل زیادی برای لنگش وجود دارد که به ۳ دسته تقسیم می شوند الف-عوامل بیمای زا ب-عوامل تغذیه ای ج-عوامل پرورشی و مدیریتی

الف_عوامل بیماری زا به دو دسته ویروسی و باکتریایی تقسیم می شوند که معمولا موجب عفونت مفاصل می شوند و خیلی شیوع ندارند.

ب_عوامل تغذیه ای که بسیار شایع هستند و اغلب موارد را شامل می شوند که به ترتیب فراوانی و علت شیوع به شرح زیر است:۱_عدم تعادل کلسیم به فسفر مهمترین عامل است که معمولا در مواردیکه مرغداران با استفاده از کنسانتره دان میسازند اتفاق می افتد.  ۲_کیفیت نامناسب فسفات. ۳-عدم میکس درست دان ۴_عدم یکنواختی دان: دان اگر ریز و درشت باشد، معمولا مرغها قسمت درشت را میخورندو قسمت های آردی که شامل اسیدهای آمینه و املاح مدنی و فسفات است به جای می ماند.

ج-عوامل پرورشی و مدیریتی:۱-کافی نبودن تعداد دانخوری و آبخوری و یا کمبود فضای دانخوری ۲- عدم رعایت تراکم ۳- تهویه نامناسب و کمبود هوای تازه و کافی.

این سوالی است که اغلب مرغداران می پرسند و پاسخ آن ساده است تا جایی که می توانید به همه  آنها آب و غذای کافی بدهید.اما این پاسخ اگرهای زیادی دارد زیرا مرغداران معمولاً سعی می کنند تعداد بیشتری جوجه در سالن بریزند.و با این تفکر که بعد از ۳۰ تا ۳۵ روز تعدادی از آنها را که زودتر رشد کرده اند را جدا کنند و بفروشند و جا را برای بقیه باز کنند تا آنها هم پس از ۲ هفته بعد بفروش بروند اما مشکل همین جاست.چطوری تعدادی جوجه تا ۳۵ روزگی درشت تر شده اند؟

یک پاسخ این است که خروسها سریع تر رشد می کنند و یک پاسخ این است که جوجه های قوی تر محیطی به دلیل تراکم بیشتر و کمبود فضای دانخوری و آب خوری آنهایی که قوی ترند زودتر رشد میکنند و ضعیف ترها عقب می مانند.پس پاسخ فضای درست این است که اگر میخواهید بیشتر از ظرفیت جوجه بریزید باید به نکات زیر توجه کنید.

۱_سرانه دان خوری و آبخوری باید به اندازه جوجه های اضافی افزایش یابد.۲-تهویه و تأمین هوای تازه به اندازه جوجه های اضافی باید تأمین گردد.۳-توجه کنید که باید سیستم  قرنطینه بهداشتی قوی داشته باشید تا پس از بارگیری بخشی از گله باقی مانده گله دچار بیماری نشود، بنابراین اگر نمی توانید این سه شرط را به طور همزمان تأمین کنید پس از خیر جوجه ریزی بیشتر از ظرفیت بگذرید و به انذازه امکانات و ظرفیت سالن جوجه ریزی کنید.

خود مرغداران می دانند به تجربه کدام گله های مادر بهترین جوجه را دارند و اغلب مشکل جایی پیدا می شوند که  مرغدار میخواهد  جوجه ارزانتری از قیمت بازار بخرد و این یعنی یک مشکلی وجود دارد و این مشکل در اغلب موارد قابل حل توسط مرغدار نیست و این ارزانتر خریدن  برای مرغداران باعث ضرر هنگفتی خواهد شد

سوالی ساده با پاسخ ساده.با استفاده از ابزار دقیق به راحتی می توان رطوبت دمای سالن و فشار هوای سالن و میزان روشنایی سالن را با استفاده از ابزار دقیق اندازه گیری کردابن عوامل بسیار مهم هستند.اینکه ما در ارتفاع ۲ متری ایستاده ایم و هوای سالن را تنفس می کنیم، این هوا هوایی نیست که مرغ در ارتفاع ۳۰ سانتی متری تنفس می کند.در ضمن هوایی که برای برای ما مناسب است برای مرغ مناسب نیست اما متأسفانه اکثر مرغداران میلیونها تومان در هر دوره هزینه آنتی بیوتیک می کنند و ملیون ها تومان تلفات می دهند و سود از دست میدهند. ولی حاضر به استفاده از ابزار دقیق و حل مشکلات کیفیت هوای سالن خود نیستند.

سوال خوبی است.جوجه خریداری شده حتماً باید از نظر بهداشتی و گله مادر کاملا پاک و درجه یک و حتماً mg , ms منفی باشد، یکدست بوده و از وزن مناسبی برخوردار باشد.کارخانه جوجه کشی که از آن جوجه حمل می شودکمترین فاصله را با محل پرورش داشته باشد، تا جوجه زمان کمتری در راه بماند.جوجه های خیلی ریز و خیلی درشت ،مشکلاتی را برای پرورش دهنده مخصوصاً در هفته اول ایجاد می کند.سابقه گله ی مادر در خرید جوجه از فاکتورهای بسیار مهم است.مزارع مرغ مادری که از پشتیبانی فنی برخوردارند و می توانند به پرورش دهندگان کمک های فنی و مدیریتی  و مشاوره های تغذیه ای  و پرورشی دهند در اولویت در خرید جوجه باید باشند.

تعداد زیادی نژاد درجهان برای پرورش مرغ گوشتی معرفی می شوند که اختصاصات ویژه ای را دارند اگرچه  در ۹۰ درصد موارد با هم مشابهت دارند اما مواردی چون اقلیم، ارتفاع از سطح دریا ،امکانات سالن پرورش و تجربیات قبلی پرورش دهنده نژاد و مزرعه مرغ مادر به پرورش دهنده می دهد و بازار از جمله مواردی هستند که در تصمیم گیری مهم هستند به تجربه ثابت شده است که اگر به پرورش دهنده موفق نژادهای مختلفی را بدهید که از شرایط بهداشتی خوب و یکسانی برخوردار باشند همواره میتواند موفق بوده و نتایج خوبی بگیرد.اغلب مرغداران  که به پرورش یک نژاد خاص عادت کرده اند با تغییر جوجه دچار چالش هایی می شوند که مربوط به خصوصیات نژاد جدید است و اگر نتوانند این نیازها و خصوصیات را به درستی مدیریت کنند نتیجه خوبی نمی گیرند و در واقع اینجا مشکل از نژاد نیست بلکه از پرورش دهنده ای است که آمادگی چالش های جدید را ندارد.

میزان تهویه مناسب در واقع شامل میزان هوای مناسب ورودی ، مصرف هوا توسط پرنده و خروج هوای آلوده از سالن مرغداری است.که بسته به سن پرنده، رطوبت و دمای هوا متغیر است.به ازای هر کیلوگرم وزن زنده  ۱ متر مکعب هوای تبادلی درساعت در نظر می گیرند که این میزان بستگی به شرایط اقلیمی و ابعاد سالن دارد و این هوا باید از دریچه ها ورود هوا به سالن وارد شوند و بدون اینکه جریان شدید هوا ایجاد کنند و کوران پدید بیاورند از هواکش ها خارج شوند.اگر میزان مساحت ورودی هوا به تعداد هواکش ها باشد و یا ظرفیت آنها کم باشد، پرنده دچار کمبود اکسیژن می شود و مشکلات زیادی پدید می آورد.

بله_قطعاً خوب است .نقش اسید آلی در هضم غذا و حفظ بهداشت روده خیلی مهم است.در مورد هضم غذا به طور ساده باعث می شود که اسید بیش معده طیور بتواند به هضم پروتئین ها از طریق فعال کردن آنزیم های هضم پروتئین اقدام کند.این کار باعث میشود که سرعت هضم پروتئین بالا رفته و مانع اتلاف پروتئین شده و باعث بهبود وزن حیوان می شود. ازسوی  دیگر اسیدهای آلی با اسیدی کردن روده پرنده باعث می شوند که عوامل بیماری زا از بین بروند و باعث بهبود جذب مواد غذایی شده و وزن پرنده و تولید افزایش می یابد.

بله_قطعاً خوب است.اینها میکروبهای مفیدی هستند که با میکروبهای بد در روده می جنگند و باعث می شوند که روده آسیب نبیند و در نتیجه جذب و هضم غذا بهتر شده و وزن و تولید پرنده بالا می رود . بعضی از این پروبیوتیک ها می توانند آنزیمهای هضم غذا و ویتامین هم ترشح کنند که کمک به سلامتی و افزایش تولید می کند.

توکسین بایندرها به معنی ترکیباتی هستند که سموم کپک و قارچ را مثل تور ماهیگیری در خود نگه می دارند و همراه با کود از بدن حیوان دفع می شوند.

چون روش جذب کردن سم یا توکسین توسط توکسین بایندرها بر اساس تور ماهیگیری است تفاوت آنها بر اساس سوراخ چشمه های تور است.هر چه چشمه ها ریزتر باشند سموم بیشتری در آن گیر می کنند.اما یک نکته مهم این است که نباید اندازه این چشمه ها آنقدر ریز شود که مواد غذایی مثل ویتامین و پروتئین را هم جذب کند که در آن صورت تبدیل به یک ماده ضد تغذیه ای خواهد شد.

بله قطعاً اشکال دارد به چند دلیل، اولین دلیل این است که کپک ها در هر ثانیه بسرعت زیاد می شوند ودر نتیجه مقدار تولید سم آنها نیز به مراتب افزایش می یابد.دوم همانطوری که در ماهیگیری ممکن است تعداد ماهی کمی در تور بیفتند در داخل محتویات روده هم باید این سموم در داخل تور جذب کننده بیفتند که این مسأله با توجه به زمان حداکثر ۶ ساعتی حرکت غذا در داخل روده از زمان خوردن تا دفع در صورتیکه سموم زیاد باشند میتواند باعث شود که اینها به دام توکسین  بایندر نیفتند. سوم، توکسین بایندرها در مقدار مصرف حداقلی توصیه می شوند چرا که هزینه زیادی دارند و اگر قرار باشد مقدار سم خیلی بالا باشد باید چندین برابر در داخل خوراک استفاده شوند که نه اقتصادی هستند و نه به اندازه افزایش مقدار سم در جذب آنها کارایی دارند.

به روش خاموش کردن آتش توسط آتشنشان ها .در آتش سوزی یک مثلث طلایی آتش وجود دارد.یعنی هوا ، سوخت ، جرقه که برای خاموش کردن آتش باید این عوامل را قطع کرد.

نمی شود که شیر سوخت باز باشد و آتش بسوزد و از یک سوی دیگر هم با آب بخواهید آن را خاموش کنید پس باید شیر سوخت یا منشأ تأمین آتش را قطع کنید.در بحث قارچ و کپک ها با استفاده از توکسین بایندر، بخشی از محصول آنها یعنی سم را جذب کرده و با کود بیرون می ریزیم ولی قارچ داخل خوراک زنده بوده و به تولید سم مشغول بوده، به طور مرتب تعداد انها زیاد شده که نتیجه آن افزایش تولید سم است . در این حالت استفاده از توکسین بایندر مثل این است که شیر نفت باز باشد و باعث گسترس آتش سوزی شده و ما از سوی دیگر با توکسین بایندر مثل یک ماشین آتش نشانی قصد خاموش کردن آن را داریم و این کار بی فایده و نشدنی است.پس در ابتدا ما باید قارچها و کپک ها را داخل خوراک بکشیم تا پس از نابودی قارچ ها و کپک ها مطمئن شویم که دیگر مقدار سم افزایش نمی یابد و سپس با توکسین بایندر سم را جذب کنیم پس کار درست استفاده همزمان از اسید آلی و توکسین بایندر به منظور نابودی عامل تولیدی سم و حذف سم تولیدی از بدن حیوان و پرنده است.

اشتراک گذاری در :

رادین فیدار فردا ، برترین تولید کننده انواع کنسانتره طیور گوشتی ، تخم گذار ، بوقلمون در ایران مفتخر است محصولات با کیفیت خود را از بهترین و باکیفیت ترین مواد آلمانی تهیه و تولید می کند.

خرید کنسانتره طیور

تغییر میزان مصرف جیره های متنوع تامین مواد مغذی شامل ویتامین ها ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه

کنسانتره بیومیکس فید

دارای پریبیوتیک و محرک های رشد گیاهی جهت تقویت سیستم ایمنی و رشد بهتر پرزهای روده
خرید محصول

گالری تصاویر

blank
blank
blank

مشاوره خرید کنسانتره طیور

به منظور مشاوره جهت تهیه و استفاده از کنسانتره های تولیدی شرکت به صورت عمده بر روی پیوند زیر کلیک کنید.

blank

ورود به سایت رادین

برای استفاده از خدمات ابتدا وارد حساب خود شوید.